Știu, titlul sună ciudat (mai ales pentru o agenție care se ocupă de asta), însă este o întrebare la care merită să răspunzi.
De ce?
Pentru că te-ar putea scuti de o mulțime de bani aruncați aiurea pe campanii care nu aduc niciun rezultat.
Să revenim la subiectul postării. Cum știi dacă ar trebui să începi să faci reclame pe Facebook sau dacă să mai continui să faci reclame pe Facebook?
Pai ar trebui să-ți răspunzi simplu la o întrebare:
„Unde îmi găsesc potențialii clienți în număr cât mai mare?”
Poate îți vei spune că în momentul de față Facebook este cea mai mare platformă socială din Romania și că sigur aici iți poți găsi clienți.
Așa este, poți să vinzi aproape orice pe Facebook, însă poți să vinzi în cel mai eficinet mod?
Și când zic eficient mă refer la costurile pe care le ai pentru obținerea acelui client și la valoare de care cumpără acel client de la tine.
Poate clienții tăi caută date despre produsele tale în mod activ și atunci ar fi mai indicat să te folosești de Google Ads și SEO. Sau poate deții un restaurant și vrei să-ți deschizi încă o locație…în cazul ăsta poate ai avea o rata mai mare de conversie dacă ai folosi niște flyere.
De cele mai multe ori nu ar trebui să te folosești niciodată de un singur canal de marketing (nici măcar când ai rezultate foarte bune cu acesta), ci de un mix de canale, dar asta e o discuție pentru un alt articol.
Revenind…cum afli ce canal ți-ar aduce cele mai profitabile vânzări?
Răspunsul îl găsești în Avatarul de Client
Acum poate te întrebi „Ce naiba o mai fi și avatarul de client? Și de ce e atât de complicat să dau boost post la 2 postări pe Facebook?”
Avatarul de client e o descriere detaliată a tipului de client pe care ai vrea să-l ai la tine în firmă. O descriere amănunțită ce pleacă de la fizionomia lui, până la fricile și dorințele pe care le are legate de produsul sau serviciul tău.
Aici aș vrea să subliniez importanta unui avatar de client la tine în firmă.
Toate acțiunile tale de marketing (campanii PPC, preturi, postări pe Social Media, etc) ar trebui să plece de la avatarul tău de client.
Avatarul îți oferă claritate în marketing. Tot de aici reiese daca merită să te promovezi pe Facebook, Linkedin, TikTok, Google sau alte canale.
Noi avem mulți clienți care au apelat la noi pentru servicii de Facebook Ads, iar în urma realizării avatarului ne-am dat seama că ar fi mult mai profitabil pentru ei să se promoveze mai intens pe alte canale (că Google sau Linkedin).
Deci dacă vrei și tu să afli ce canal de marketing funcționează cel mai bine pentru afacerea ta, ia un pix și o foaie și sună-ți câțiva clienți (sau poți să le cauți datele pe Facebook) și construiește un avatar de client.
Te asigur că acest exercițiu te va ajuta să-ți crești semnificativ vânzările. Nu fă și tu aceeași greșeală ca cei mai mulți din cei care se promovează pe Facebook și nu au rezultate.